środa, 11 maja 2016

TOP 5 - part 4

Hej!

Te dni mijają mi jak szalone! Nim się obejrzałam, a już czas pisać kolejny post TOP 5. I nie tylko.. wielkimi krokami zbliża się moja obrona pracy licencjackiej. Powiem Wam, że stres rośnie z dnia na dzień.. grr..


Tak więc zapraszam na kolejny post z cyklu TOP 5 :)


TOP 5
part 4

1!
Bilety na LŚ zdenerwowały kibiców!

W dniach 24-26 czerwca w Łodzi zostanie rozegrany drugi turniej fazy grupowej Ligi Światowej. Polscy siatkarze zmierzą się w nim z Argentyną, Rosją i Francją. Tacy rywale zwiastują wielkie emocje.

Niestety, mniej zamożni kibice będą prawdopodobnie musieli obejść się smakiem. Organizatorzy imprezy ustalili, że najtańszy bilet jednodniowy (na dwa mecze) to koszt 140 zł, a najdroższy 350 zł.

W sumie za wszystkie mecze Polaków kibice musieliby zapłacić 420 zł za najgorsze miejsca! To prawdziwa bezwzględność organizatorów! Ja właśnie ze względu na ceny w tym roku musze obejść się smakiem, mimo iż Łódź jest mi bardzo bliska, a plany na wyjazd na LŚ już miałam od zeszłego roku. Czy się coś zmieni? Będzie ciężko, zwłaszcza, że siatkówka jest popularnym sportem w Polsce, a samo oglądanie meczu na hali na żywo jest ogromną frajdą. Zdecydowanie za dużo pieniędzy mogłoby uciec z rąk organizatorów, a tak.. zarobią!

Spójrzmy jeszcze, jak ceny wyglądały w poprzednich latach? W 2014 i 2015 roku kibice płacili za wejściówki na jeden mecz od 80 do 200 zł, w 2013 od 50 do 150 zł. W najbliższej edycji bilety będą obowiązywać na cały dzień, czyli na dwa spotkania.


2!
Memoriał Huberta Jerzego Wagnera ma własny hymn

Olsztyński raper napisał nieoficjalny hymn Memoriał Huberta Jerzego Wagnera w 2010. - Siatkówką interesowałem się z racji tego, że mamy w Olsztynie przecież AZS, któremu też kibicuję. Pewnego dnia z panem Jerzym Mrozem rozmawialiśmy o jakimś godnym muzycznym upamiętnieniu Huberta Jerzego Wagnera. Zanim usiadłem do pisania, musiałem sporo poczytać, bo jednak w czasach, kiedy Złota Drużyna zdobywała medale, nie było mnie jeszcze na świecie. Trochę liznąłem historii, zebrałem te wszystkie informacje, wszystko się zrymowało i powstał hymn. Myślę, że ciepło przyjęty przez kibiców i syna pana Huberta - powiedział Przemysław "Świder" Kuśmider.


Premiera utworu odbyła się w bydgoskiej Łuczniczce sześć lat temu. Raper bardzo się stresował tym wydarzeniem. - Największa trema w mojej karierze. To na pewno. Mam za sobą kilkaset koncertów, ale nigdy nie występowałem przed tak licznym gremium, a do tego transmisja na żywo w telewizji... Za mną stały wszystkie reprezentacje biorące udział w turnieju, a kiedy usłyszałem ten ogłuszający aplauz, to zrobiło to na mnie naprawdę ogromne, niezapomniane wrażenie - przyznał.

W środowisku hip-hopowym rzadko powstają utwory pisane dla sportu, a zwłaszcza dla siatkówki. - Fakt, nie zdarza się to często. Częściej pisane są kawałki dla klubów piłkarskich. Ja taki również kiedyś napisałem dla Stomilu, ale generalnie - jeśli pisze się o sporcie, to raczej o BMXach, deskorolkach, itd. Jest na pewno nisza, jeśli chodzi o tak poważną sportową tematykę, jak ta memoriałowa, poświęcona największym i najważniejszym postaciom świata sportu - oznajmił raper, którego dzieło po raz kolejny usłyszą kibice w krakowskiej Tauron Arenie już 17 maja.

Utworu możecie posłuchać na oficjalnej stronie Fundacji Wagnera : link

3!
Znamy skład Reprezentacji Polski mężczyzn na Ligę Światową 2016

Trener polskiej kadry Stephane Antiga wyznaczył 21 zawodników, którzy powalczą o Ligę Światową w 2016 roku. Gospodarzem finałowego turnieju jest Kraków. Final Six odbędzie się w dniach 13-17 lipca.

Skład reprezentacji Polski:
Bartosz Bednorz – przyjmujący
Mateusz Bieniek – środkowy
Rafał Buszek – przyjmujący
Fabian Drzyzga – rozgrywający
Piotr Gacek – libero
Karol Kłos – środkowy
Dawid Konarski – atakujący
Michał Kubiak – przyjmujący
Bartosz Kurek – przyjmujący/atakujący
Bartosz Lemański – środkowy
Grzegorz Łomacz – rozgrywający
Mateusz Mika – przyjmujący
Marcin Możdżonek – środkowy
Maciej Muzaj – atakujący
Piotr Nowakowski – środkowy
Artur Szalpuk – przyjmujący
Paweł Woicki – rozgrywający
Damian Wojtaszek – libero
Andrzej Wrona – środkowy
Paweł Zatorski – libero
Wojciech Żaliński – przyjmujący

Polacy, w tegorocznej Lidze Światowej rozegrają trzy turnieje. W Kaliningradzie w dniach 17-19 czerwca w grupie A1 powalczą z Bułgarią, Rosją i Serbią. Mecze grupy D1 odbędą się w Łodzi w dniach 24-26 czerwca. Rywalami biało-czerwnoych będą Argentyńczycy, Rosjanie i Francuzi. Od 1 do 3 lipca Polacy we Francuskim Nancy powalczą z Brazylią, Francją i Belgią w ramach rozgrywek grupy G1. Polacy jako gospodarze mają zagwarantowany udział w Final Six.

4!
Krzysztof Ignaczak nie wyklucza zakończenia kariery.

Wszystko wskazuje na to, że dziewiąty sezon Krzysztofa Ignaczaka w barwach Asseco Resovii Rzeszów był jego ostatnim na siatkarskich parkietach. "Igła" przyznaje, że z powodu braku interesujących ofert, poważnie rozważa zakończenie kariery.


- Obecnie nie mam żadnej konkretnej oferty, którą bym rozpatrywał poważnie, jeżeli chodzi o granie w siatkówkę. Oznacza to, że raczej zawieszę buty na kołku - powiedział Krzysztof Ignaczak na antenie Radia Centrum.

37-letni siatkarz nie ukrywa, że w trakcie minionego sezonu nie myślał o zakończeniu sportowej kariery, dlatego decyzja działaczy Asseco Resovii Rzeszów była dla niego sporym zaskoczeniem. - W mojej psychice odrzucam myśl, że to jest koniec mojej kariery. Nie mam tej świadomości, że kończę z siatkówką i trzeba będzie zająć się czymś innym. Myślę jednak, że powoli będę się z tym oswajał - powiedział były reprezentant Polski.

To przykra sprawa. Po raz kolejny powtarza się znany schemat - starsi zawodnicy odsuwani są na bok. A szkoda, może i nie sa tak porywczy czy silni jak młodzież, ale doświadczeniem i opanowaniem przewyższają wszystkich. W takiej samej sytuacji był znany Dawid Murek. Również miał spore problemy ze znalezieniem klubu. Potem już same kontuzje. Szkoda, bo to nie fair wobec tych wspaniałych, utytułowanych zawodników.

5!
Nowy atakujący w Asseco Resovii Rzeszów

30-letni atakujący Gavin Schmitt podpisał roczny kontrakt z Asseco Resovią Rzeszów. Reprezentant Kanady zastąpi Bartosza Kurka - poinformował w piątek rzeszowski klub.

Schmitt w latach 2009-2012 występował w lidze koreańskiej, w drużynie Samsung Bluefangs, gdzie w jednym z meczów w sezonie 2011/12 zdobył 58 punktów, ustanawiając tym wynikiem rekord świata. Później grał w Iskrze Odincowo i Arkasie Izmir; z tym ostatnim klubem w 2015 r. sięgnął po mistrzostwo Turcji.

Przez ostatni sezon był zawodnikiem brazylijskiego Funvic Taubate. Wcześniej rzeszowską drużynę zasilił 18-letni libero Mateusz Masłowski, podpisując kontrakt na trzy lata. Dwa poprzednie lata spędził w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Spale, gdzie grał w I lidze.

Po rocznej przerwie w Resovii będzie także 25-letni przyjmujący Marko Ivovic; serbski siatkarz zawarł roczny kontrakt. Natomiast w czwartek (05.05) Asseco Resovia poinformowała, że kolejnym jej przyjmującym będzie reprezentant Kanady John Gordon Perrin. 26-letni siatkarz podpisał roczny kontrakt; w ostatnim sezonie grał w występującej we włoskiej Serii A drużynie LPR Volley Piacenza.

Podsumowanie transferowego tygodnia w PlusLidze:





źr// sportowefakty.wp.pl/ siatka.org/ polsatsport.pl

2 komentarze:

  1. Ceny biletów... cóż, przed TV też można dobrze się bawić!
    Hymn o memoriale usłyszałam pierwszy raz podczas turnieju w Zielonej Górze. Wpadł mi wtedy w ucho i od tamtej pory, zawsze go próbuję wyłapać podczas transmisji, albo jak jestem na hali. Mi się bardzo podoba i oby powstawało jak najwięcej utworów związanych ze sportem :)
    Już nie mogę się doczekać pierwszych meczów naszej reprezentacji! Byle do wtorku.... :)
    Powodzenia z obroną! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ceny biletów, taak, wybieram vipowski sektor Dom i podsektor Kanapa .. jakieś kpiny, przeciętny zjadacz chleba nie może sobie pozwolić na dzień z Ligą Światową, znaczy może i może, ale z wielkimi wyrzutami sumienia .. udział w F6 mamy zapewniony, więc z pewnością szansę dostaną zawodnicy do tej pory mniej eksploatowani .. nie podoba mi się to, jesteśmy Mistrzami Świata a nie milionerami!

    Lubię utwory związane ze sportem, mają jakąś fajną energię, przyjemnie się ich słucha i szybko wpadają w ucho :)

    Zleciał ten czas, już jutro pierwszy meczos! Brakowało mi tego klimatu, #goPoland! :)

    PS : Powodzenia z obroną. Fingers crossed!

    OdpowiedzUsuń